۳۰۰۰ طرح توجیهی

دانلود رایگان طرح توجیهی سود آور و طرح توجیهی آمادۀ بانکی، صنعتی، گردشگری، خدماتی، کشاورزی، کامفار، نوشتن طرح توجیهی و بیزینس پلن استارتاپ کانادا انگلیس استرالیا و طرح کسب و کار ویزای مهاجرت و...

۳۰۰۰ طرح توجیهی

دانلود رایگان طرح توجیهی سود آور و طرح توجیهی آمادۀ بانکی، صنعتی، گردشگری، خدماتی، کشاورزی، کامفار، نوشتن طرح توجیهی و بیزینس پلن استارتاپ کانادا انگلیس استرالیا و طرح کسب و کار ویزای مهاجرت و...

۳۰۰۰ طرح توجیهی

تلفن تماس جهت سفارش خرید و تهیۀ طرح‌های توجیهی تضمینی بانکی و صنعتی:
۰۲۱۲۶۷۱۳۹۴۷
۰۹۳۵۴۳۰۰۴۰۰(مهندس‌تـألّـهی)
نوشتن طرح توجیهی، دانلود نمونه طرحهای توجیهی آماده، انجام مطالعات بازار، تدوین امکانسنجی، ارائه گزارش توجیهی فنی اقتصادی و مالی، طرح توجیهی برای گرفتن وام و تسهیلات بانکی، طرح توجیهی با فرمت بانک ها و سازمان ها و...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دریافت نمونه طرح‌های توجیهی رنگ خوراکی-رنگ غذا

در ادامۀ این مطلب، نمونه طرحهای توجیهی کامل تولید انواع رنگ‌های غذایی خوراکی، آمادۀ دریافت می‌باشند. جهت خرید و سفارش نوشتن این طرح‌ها با 09354300400 تماس بگیرید. هیچکس نمی تواند منکر تأثیر رنگ در زندگی انسان و حتی بسیاری از موجودات زنده شود. یک لحظه دنیای بدون رنگ را تصور کنید: گل،سبزه،آسمان،دریا همه و همه بی جلوه و خسته کننده می شوند. هرکدام از رنگها ما را به جلوه ای از طبیعت رهنمون می شوند. ما دقیقا همین احساس را در مورد خوراکیها نیز داریم. هر ماده غذایی به واسطه منبع تولید خود رنگی دارد که ممکن است در محیطهای مختلف تغییر کند مثلا رنگ قرمز گوشت که پس از پخت تغییر می کند و به رنگ قهوه ای نزدیک می شود. این تغییرات رنگی که در هر ماده خوراکی در اثر تغییرات شیمیایی محیط بوجود می آیند همیشه هم مطلوب نیستند. در چنین جامعه ای نمی توان از تولید کنندگان انتظار داشت که تأثیر رنگها را در فرآورده های تولیدی خود نادیده بگیرند و محصولی هر چند سلامت، اما بدون رنگ یا فاقد رنگ واقعی و طبیعی را روانه بازار نمایند چرا که نه اشتها آور است و نه مشتری پسند و این در حالیست که تأثیررنگها برای کودکان که مصرف کننده اصلی تنقلات هستند بسیار پر اهمیت تر و جذاب تر است. فرض کنید یک لیوان شربت که تفاوتی با آب ندارد یا آب نبات بدون رنگی را تصور کنید که حس مکیدن یک قطعه شیشه را به انسان می دهد ویا پاستیل بدون رنگ که همانند یک قطعه سیلیکونی به نظر خواهد رسید. در اصل رنگهای متنوع در منظر چشم همانند یک مهمانی با شکوه به نظر می رسند و بسیار زیبا و جذاب هستند. دردنیایی که دارو نیز برای احساس بهتر با افزودن رنگ و اسانس تهیه می شود نمی توان تولید کننده ماده غذایی را از مصرف رنگها به صرف تأکید بر سلامت غذا منع کرد، نمی توان تافته ای جدا بافته از کل دنیا بود زیرا مرزهای هیچ کشوری به روی محصولات تولیدی سایر جوامع بسته نیست و هیچکس در یک انتخاب آزاد، محصول خوش رنگ و جذاب را در مقابل محصولی بدون جذابیت های ظاهری رها نمی کند. مصرف کننده مواد غذایی قدرت درک وتشخیص داشته و خود بیش از هرکس به سلامتی خود و خانواده اش ارج می نهد. پس حق دارد بجای منع مصرف رنگها با بالا بردن سطح آگاهی از طریق درج اطلاعات صحیح بر روی بسته بندی او را در انتخاب سالمترین محصولات تولیدی موجود در بازار یاری کرده و اجازه انتخاب را از وی سلب نمائیم،کاری که در سایر کشورهای دنیا در حال اجرا است و به نظر منطقی هم می رسد. در اغلب کشورهای جهان همانند آمریکا، اروپا و حتی ویتنام تولید کنندگان می توانند از رنگهای طبیعی و یا سایر انواع رنگها به انتخاب خود در محصولات تولیدی استفاده کنند مشروط بر آنکه در صورت استفاده از رنگ شیمیائی، مضرات احتمالی آن را نیز بر روی بسته بندی درج نمایند. مثلا در صورت استفاده از رنگ تارترازین باید مضرات آن روی بسته بندی درج شود و در صورت جایگزینی این رنگ با مثلا بتا کاروتن یا تورمریک باید به محصول بها داد و آنرا در رقابت مثبت مورد تمجید قرار داد. رنگ مواد غذائی ممکن است در اثر عواملی مانند فصل، تغییرات دما و فشار، شرایط اسیدی، ترکیبات موجود در آن، شرایط پخت یا هر عامل دیگری تغییر کند. اگر بخواهیم رنگ و رنگدانه را تعریف کنیم باید بگوئیم اگر جسمی تمام نورهایی را که به آن می تابد بازتاب نماید به رنگ سفید و درصورتیکه تمام نورها را جذب کند به رنگ مشکی دیده می شود. اما در صورتیکه نورهای تابیده شده به جسم بصورت انتخابی جذب شوند جسم بصورت رنگی دیده می شود اما رنگدانه ها در واقع مواد رنگی هستند که عامل ایجاد رنگهای مختلف در اجزاء گیاهان و جانوران می شوند. مثل کلروفیل در گیاهان سبز و هموگلوبین در جانوران. احساس مشتریان. رنگ یکی از مهمترین پارامترهائی است که مشتریان برای انتخاب محصول در نظر می گیرند و مصرف کنندگان، غذا یا نوشیدنی را بر حسب طعم تجربه شده انتخاب می کنند. کودکان که دارای احساسات قویتری نسبت به بزرگسالان هستند مواد رنگی و شیرین را دوست دارند و بسیار بیشتر از بزرگسالان به رنگ وابسته اند.
در مواقعی رنگ به منظور افزایش جذابیت و به اشتها آوردن، به محصول اضافه می شود مانند افزایش رنگ به ژله های ژلاتینی که طبیعتا بی رنگ هستند. گاهی اوقات رنگ به منظور دادن هویت به ماده غذایی اضافه می شود مانند رنگ پرتقالی در یک نوشابه پرتقالی و گاهی نیز رنگ وجود دارد، اما مقدار آن کمتر از انتظار مصرف کننده می باشد مانند سس گوجه فرنگی. رنگهایی که در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند منشاء طبیعی داشته باشند یعنی از منابع طبیعی استخراج شود. در این رابطه می توان به زعفران و یا زرد چوبه اشاره داشت. از رنگهای طبیعی دیگر می توان کلروفیل، آنتوسیانین و تبالین را نام برد، این رنگها دارای منشاء گیاهی هستند، اما برخی از رنگدانه های طبیعی دارای منشاء حیوانی یا معدنی هستند.
رنگهای حیوانی مانند رنگ قرمز کوشینیل، که از نوعی حشره استخراج می شود. این حشره در مرحله تخم ریزی به شدت قرمز رنگ می گردد. از رنگهای طبیعی معدنی دی اکسید تیتانیوم می باشد که در پوشش سفید رنگ برخی از انواع آدامس مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده و یا استخراج رنگ از منابع طبیعی همیشه مقرون به صرفه نبوده و یا دسترسی به مواد اولیه وجود ندارد، بنابر این ساختمان رنگدانه های طبیعی مورد شناسایی قرار گرفته و مشابه آن در صنعت ساخته می شود. از این رنگها می توان بتاکاروتن را ذکر کرد که در سالهای اخیر در صنعت ماکارونی ایران مورد استفاده قرار می گیرد. مواد اولیه رنگهای طبیعی دانه گیاه آناتو، هویج، انگور، ریشه چغندر، اسفناج، حرارت دادن کربوهیدراتها و... و مواد اولیه رنگهای مصنوعی اعم از سرب، ارسینیک، آمینهای آرماتیک، مواد قابل استخراج بادی، اتیل اتر و... می‌باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی